Western Digital My Book Pro Edition 500GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Western Digital My Book Pro Edition 500GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Link 23-12-2007

Ik vind het wel zwak dat het maar 420GB aangeeft in plaats van 500GB. Waar is de overgebleven 80GB?
Dit heb ik ook met de 750GB versie. In plaats van 750GB geeft het 698GB aan. Dit moet wel beter kunnen voor het prijs dat je ervoor betaalt. Of Western Digital moet ze verkopen als 420GB / 700GB etc.
En als je firmware update doet heb je grote kans dat het halverwege stopt en error geeft. Heb ik zelf ook gehad. Toen via google opgezocht en bleek dat het bij veel meer mensen gebeurd is. Erg erg slecht. Als dit gebeurt moet je het terugsturen voor vervanging.....

Ook werkt led niet op XP(sp2) dat laat zien hoe vol je harde schijf is. Ik heb het software ervoor ook van Western Digital site gedownload en geinstalleerd maar tevergeefs.

Voor de rest is het een leuk ding.

Rookie66 15-11-2007

Draait als een zonnetje. Wel meer dan een jaar geleden wel eens het probleem gehad dat hij niet samen met de PC opstartte en ik hem dus handmatig moest aanzetten, en dat hij de juiste bron voor de back-up niet meer kon vinden na een software update van het bijgeleverde back-up programma EMC retrospect.
De problemen doen zich dus al meer dan een jaar niet meer voor, kan dus ook zijn dat de problemen aan mijn PC hebben gelegen of dat er in de tussentijd bugs uit de software zijn gehaald. Schijf behaalde ook de hoogste score van de niet-netwerk bij een beknopte harde schijven test (12 stuks totaal, netwerk en niet netwerk schijven). Alleen de netwerk schijf van Maxtor Shared Storage II 500GB scoorde 1 punt meer. Ik heb de netwerk optie echter niet nodig en, nadat Maxtor jarenlang de toon zette, was Western Digital ten tijde van de aankoop weer marktleider wat betreft betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid is natuurlijk wel belangrijk voor een back-up schijf. Net geen 10 vanwege de probleempjes uit het verleden, die overigens makkelijk te verhelpen waren of zichzelf oplosten en mijn back-up data is nooit in gevaar gekomen.

Epicurus 12-01-2007

Mooi vormgegeven, strak, stil goed apparaat. Alle aansluitingen die je je kan
wensen. Gaat aan en uit met PC, een optie die ik erg handig vind. Voelt als
ouderwetse WD kwaliteit. Aanrader.